Vivo blev Vi blev Hemköp
Vecka 35 startade den serie av profilbyten som innebär att Hemköp får cirka 50 nya butiker i Storstockholm, däribland i Bålsta.
I veckan var det dags att byta skyltar på Stockholmsvägen i gamla Bålsta.
– Genom att agera och bli starka tillsammans skall vi ta nästa steg i Hemköps utveckling mot att bli en stark och tydlig matbutikskedja på den svenska marknaden, säger Ola Andersson, VD Hemköp.
Bakgrund: På Vi-föreningens årsstämma i juni 2011 beslöts att de enskilda handlarna tecknar kedjeavtal med Hemköp. Avtalet är ett led i en långsiktig utveckling av det samarbete med Vi-handlarna och Axfood som inleddes för två år sedan.
