Hem | Övriga Nyheter | Bostadsbrist och arbetslöshet?

Bostadsbrist och arbetslöshet?

image

Det är fastighetsägarnas marknad. De kan i stort sett välja vilka priser som helst för de bostadssökande. Om man vill flytta skall man vara förutseende och ställa sig i kö tidigt. Om man inte gör det kan det uppstå en kris och det är precis vad de gjort för mig som nu söker ett annat boende.

Att det är bostadsbrist och samtidigt arbetslöshet tycker jag rimmar illa. Lika illa som när vård och omsorg skriker efter personal och människor går arbetslösa. Hur har framförhållningen varit? Lika illa som för mig som söker annat boende utan att först ha ställt mig i kö för decennier sedan. Som läget är nu är det i stort sett fritt fram för fastighetsägare att sätta vilka priser som helst. De behöver inte ens underhålla fastigheterna för kön är lång och människor tar vad som helst bara de får ett drägligt boende. Det liksom mycket annat i samhället har spårat ur. Nu återstår det bara att se om jag med detta får tag på ett bra boende till glesbygdspris.

Med vänlig hälsning Tommy