KappAhl öppnar i Bålsta centrum på torsdag
Nu på torsdag klockan 10.00 inviger modekedjan KappAhl en helt ny butik i Bålsta. Butiken har byggts enligt modekedjans nya butikskoncept som innebär en helt ny shoppingupplevelse för kunden, med mode, kundnära inspiration och köphjälp i fokus.
– Vårt butikskoncept är toppmodernt och baserat på våra kunders önskemål, säger KappAhls landschef Anna-Karin Holck. Kunden vill att det ska vara enkelt att handla och vill bli inspirerad.
Konceptet är en av KappAhls hittills största satsningar. En avgörande del i utvecklingen har varit samtal med kunder som fått frågan vad de tycker är viktigt när de shoppar.
Det nya konceptet har ett varmt och omfamnande tilltal som tar väl hand om kunden. Den miljövänliga butiksinredningen är sammansatt för att skapa rumskänsla och allt från skyltar till modetips gör det lättare för kunden att handla och hitta de silhuetter som passar just henne. – Vårt anslag är ”For You”. Det vi gör, gör vi för vår kund så att det passar henne bäst, berättar Anna-Karin Holck.
Butiken ligger med bästa affärsläge i Bålsta Centrum och kommer att representera modekedjans nya look. Invigningen firas från torsdag till och med söndag då alla kunder bland annat erbjuds 25 % rabatt på hela sortimentet.
I maj 2014 öppnade första butiken med KappAhls nya koncept, flaggskeppsbutiken i Oslo, Norge. KappAhl har sedan dess rullat ut konceptet i hög takt i alla KappAhls länder.
Attila Gal
HåboPortalen
KappAhl grundades 1953 i Göteborg och är idag en av Nordens ledande modekedjor med närmare 400 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen samt Shop Online. Vi erbjuder prisvärt mode i egen design till de många människorna – kvinnor, män och barn. 24 procent av sortimentet är hållbarhetsmärkt.
2013/2014 var omsättningen 4,7 miljarder SEK och antalet anställda cirka 4 000 i nio länder. KappAhl är noterat på Nasdaq Stockholmsbörsen.