Hem | Övriga Nyheter | Kommunen storsatsar på Granåsen! (Var årets Aprilskämt)

Kommunen storsatsar på Granåsen! (Var årets Aprilskämt)

Bålsta Skidklubbs konstsnöspår och Bålsta Alpins satsning på att modernisera teknikbackens anläggningar har lett till att Granåsen seglat upp som Mälardalens självklara skidmecca dit alla skidentusiaster beger sig för att utöva sin favoritsport. Tillströmningen av gäster har varit av sådan omfattning att man nu måste bygga ut parkeringarna för att alla bilar ska få plats. Den stora mängden besökare ställer också krav på att det finns värmestuga, vallabod och restaurang. Bland längdskidåkarna finns också många som tränar för Vasaloppet och därför ofta vill stanna längre än en dag. Det finns därför också behov av att tillhandahålla ett antal hotellrum.

Allt detta har lett till att man vid ett extrainkallat kommunfullmäktigesammanträde fattade beslut om att på Granåsen, mellan parkeringen och Teknikbacken, uppföra en byggnad för att fylla de ovan redovisade behoven. Dessutom kommer de båda skidklubbarna att få utrymmen för sina kansliverksamheter.

Bo Hansson
SPF Seniorerna