Hem | Övriga Nyheter | Avlopp från fastigheter?

Avlopp från fastigheter?

image

(Insändare) Nybyggda fastigheter vid Frösundavik släpper ut sitt avloppet i ett öppet dike.

Det mynnar sedan ut i Mälaren, där Håbo tar sitt dricksvatten. "Byggherren skiter i vårt dricksvatten". Det finns en fin badvik är i nära anslutning tyvärr påverkas även de som badar där.

Bilderna tagna den 16 Maj, inget ser ut att vara åtgärdat.

Rolf Adolfsson