Räddningstjänsten bjöd in allmänheten
Räddningstjänsten Enköping - Håbo bjöd in till Öppet hus på Brandstationen i Bålsta i lördags. Initiativet var väldigt uppskattat.
Förutom att man visade upp stationen bjöd brandkåren på flera uppvisningar, såsom brand i kläder, brand på spis (fettbrand) och trafikolycka (losstagning ur bil) där man visade moment för moment hur styrkan jobbar efter att ha anlänt till olycksplatsen.
Det fanns även tipspromenad samt aktiviteter för barn där de kunde testa brandsprutorna eller klättra upp i brandbilar.
Attila Gal
