Vattenläcka vid Grans Gård (Åtgärdad)
Boende i Grans Gård, Yttergran, Ekilla, Brunnsta, Kivinge och Övergran var utan vatten mellan förmiddagen och 17-tiden den 17 december på grund av en vattenläcka vid Grans Gård.
17:00 17/12 Vattenläckan vid Grans Gård är nu åtgärdad, tidigare än beräknat, och vattnet är påsläppt.
Tankar och tappställen står kvar under natten.
Det kan vara problem med luft och missfärgat vatten när vattnet släpps på. Låt kranarna stå på en stund för att spola ur ledningarna.
Det gick bra att hämta dricksvatten vid följande platser:
Vattentankar:
Övergrans k:a
Brunnsta: mitt emot Brunnstavägen 23
Kivinge: Hjalmars väg 2
Tappställe:
En brandpost vid Shell, vid Gransäterrondellen.
Kl 16:00 Vattentankar är utplacerade
Kl 14:30 Läckan är lokaliserad och beror på en spricka i ledningen.
Kl 13:00 Grävarbeten pågår.
Kl 10:30 Arbetena är startade.
Källa: Håbo kommun
