Hem | Övriga Nyheter | Kommuninfo | Det jobbas för fullt i Kommunhusparken

Det jobbas för fullt i Kommunhusparken

image

Om du har gått förbi kommunhuset i veckan har du säkert märkt av att det jobbas för fullt i Kommunhusparken.

Detta har hänt/kommer att hända under den närmsta tiden:

    Grävskopor har grävt två stora hål, ett i varje del av parken. Där i ska det planteras buskar och perenner.
    Grävskoporna har även justerat grusvägarna. En som går från kommunhuset och rakt ner till centrum samt en väg som går runt hela parken.
    En ny trappa ner tilll parken ska byggas.
    Året runt-sittbänkar ska placeras ut i parken, likadana som har kommit upp i Järnvägsparken i Gamla Bålsta.

Tanken är att Kommunhusparken ska bli en härlig och blommstrande park som alla ska kunna ha glädje av!

Parken beräknas att vara klar i slutet av oktober.

Källa: Håbo kommun