Nytt guld för Kim Amb på SM
Det tredje raka SM-guldet i spjut var i praktiken i hamn redan i första kastet, då Bålsta IKs Kim Amb kastade iväg spjutet till 81,48 i Borås i helgen.
Kim valde att stå över hälften av sina sex kast i SM-spjutfinalen med tanke på det tajta programmet han har framför sig. I veckan blir det Zagreb och Bryssel samt Finnkampen på helgen.
Hans resultat kunde ingen annan matcha, och som dessutom innebar nytt stadionrekord på Ryavallen (81,14).
Attila Gal
HåboPortalen
