Hem | Politik | Minoritetsregeringen fick sitta kvar

Minoritetsregeringen fick sitta kvar

Decemberöverenskommelsen tillämpas första gången när regeringen lägger fram vårpropositionen i april 2015. Var tredje svensk anser att Decemberöverenskommelsen om ökade möjligheter för minoritetsstyre är odemokratisk, enligt en opinionsundersökning som Sifo har genomfört på uppdrag av SVT.

Bedömningarna av överenskommelsens innebörd går isär. Vad tycker du?

Attila Gal
HåboPortalen