Hem | Skokloster | Skottskadad på Slottsskogsleden i Skokloster

Skottskadad på Slottsskogsleden i Skokloster

Klart är dock att vapnet tillhör någon som inte borde inneha vapen eftersom det använts till att skjuta vägskyltar med.

Kanske hade det passat bättre att placera denna skottsalva i baken på vapeninnehavaren istället för på en oskyldig vägskylt. Detta är dock ett tecken på förstörelse i socknen fortsätter. Denna skylt som upplyser om att huvudleden upphör och att andra trafikregler gäller kommer fortsättningsvis inte att kunna vara lika tydlig med sitt budskap. Var skottsalvan hamnar nästa gång är det nog ingen som vet. Klart är ändå att skylten står där med sitt tilltufsade utseende och visar förbipasserande att Skokloster är en plats på jorden där vissa håller sig utanför lagens råmärken.

Tommy Hildorsson