Värdshuset i Skokloster blev flyktingboende
Värdshuset ägare Fredrik von Essen skrev kontrakt med företaget Nova Care AB som började driva stället som flyktingboende i helgen.
Under helgen flyttade de första ensamkommande ungdomarna in i värdshuset i Skokloster. Kontraktet med företaget Nova Care AB som driver boendet skrevs så sent som i onsdags, och sen gick det undan, rapporterade Uppsala Nya Tidning idag.
Tidigare i år sa Fredrik von Essen till EnaHåbo Tidningen att: "– Jag var tvungen att köpa det. I realiteten hade en flyktingförläggning förstört besöksmålet, det är fakta. Ett flertal hyresgäster var beredda att säga upp sina avtal, vad hade vi haft kvar då i Skokloster om de lämnat? "
Attila Gal
HåbPortalen
