Gransäterskolan är Grön Flagg-certiferade
Torsdagen den 16 augusti firade vi att Gransäterskolan blivit Grön Flagg-certifierad!
Dagen uppmärksammades av alla på skolan. Rektor Gösta höll ett tal om miljön idag, elever presenterade handlingsplanen och Grön Flagg-flaggan hissades under fanfarer och applåder.
Nästa steg är att eleverna ska involveras i ett miljöråd där ett nytt miljötema ska tas fram. Under förra terminen jobbade skolan med temat närmiljö där bland annat skolgården rustades upp ytterligare. I sammanband med det gjordes en film. Den ska visas upp för politikerna på nästa nämndmöte.
Vill du veta mer om Grön Flagg, klicka dig in på Håll Sverige Rent
Källa: Håbo kommun
