Studenterna sprang ut en sista gång
I onsdags sprang de ut, avgångseleverna på Fridegårdsgymnasiet. Utanför i solskenet väntade en stor skara av anhöriga med plakat, blommor och presenter.
Dagen i skolan började med jordgubbsfrukost och därefter var det stipendieutdelning inne i tetaern.
Strax efter kl. 12 spring de första studenterna ut genom BCJF-entrén.
Efteråt blev det karnevaltåg i Bålsta centrum och sedan studentflak runt om i Bålsta.
Attila Gal
