Hem | Övriga Nyheter | Med kontorsmaterialet i fokus

Med kontorsmaterialet i fokus

Genom
teckensnitts storlek: Decrease font Enlarge font

Vissa företag använder mer kontorsmaterial än andra, det är ett påstående som är mer eller mindre självklar, eller hur? Jobbar du inom lantbruk eller bygg så behöver du kanske inte lika mycket kontorsmaterial jämfört med advokat eller PR byråer.



Behovet av kontorsmaterial påverkas också av digitaliseringsgraden i företaget. Vad menas med det? Tack vare digitaliseringen har många processer på ett kontor förflyttats till det virtuella utrymmet. Många dokument skrivs inte ens ut längre, utan de kan både läsas och skivas under online med hjälp av ett BankID till exempel. Många andra arbetsmoment som krävde kontorsmaterial har också funnit sin rätta nya digitala plats. Vad har detta lett till? Jo, att behovet av vissa delar av kontorsmaterialet har minskat. Detta betyder absolut inte att din business inte kräver sin del av papper, pennor, sudd och annat välbehövt. Det betyder bara att efterfrågan kan ha minskat till en viss del. 

Det här ska du tänka på när du beställer 

Vad ska du tänka på när du lägger din beställning av kontorsmaterial? Finns det några bra tips som ska följas? Ja, det gör det faktiskt och här kommer några som kan vara till hjälp. 

- Leverantören är viktig. Välj en leverantör vars sortiment och service passar dig och ditt företag. Snabb leverans är mer eller mindre ett måste men kolla gärna hur många dagar frakten tar.
- Din utvalda leverantör ska ha en butik online så att du kan lägga din beställning den vägen. Många föredrar att beställa på nätet då det sparar en hel del tid.
- Se till att abonnera dig till leverantörens informationsbrev. Varför? Det är ett bra sätt att hålla dig informerad om kampanjer och extra priser.
- När du lägger en beställning ska du helst ha en framförhållning. Tänk på vad medarbetarna brukar använda mest. Är det papper eller är det något annat? Titta gärna på tidigare beställningar för att få en överblick.
- Vänta inte till sista minuten med att lägga din nästa beställning för att undvika tomma hyllor och akuta behov av kontorsmaterial. 

Hur sparar du pengar när du handlar kontorsmaterial?
Kan du spara pengar när du köper kontorsmaterial? Ja, det kan du faktiskt. Ett bra tips är att alltid hålla reda på rabatterade priser och speciella erbjudanden. Ett annat råd är att handla lite mer av varorna med sänkta priser. Ja, visserligen kommer du att ha mer kontorsmaterial på lager men i längden kommer du att spara pengar. 

Ifall ditt företag beställer stora kvantiteter kan du alltid förhandla förmånligare villkor av leverantören. 

Attila Gal
HåboPortalen



Prenumerera på kommentarer Kommentarer (0 Skickat)

totalt: | visar:

Lämna kommentar

OBS att du måste vara inloggad för att kunna skicka kommentar!
Klicka här för att logga in

Kommentarer granskas inte före publicering. Det innebär att den som skriver en kommentar själv ansvarar för kommentarens innehåll. Den som skriver kommentarer ska följa svensk lag. Kommentera gärna, håll god ton och var artig, hota aldrig, använt sunt förnuft.

Skulle du känna dig förolämpad/kränkt av ett/flera ord/uttryck, vänligen kontakta HåboPortalen (info@haboportalen.se).

  • Bold
  • Italic
  • Underline
  • Quote

Vänligen knappa in koden som finnes i bilden:

Captcha

Bålsta Kabel TV






Bedöm denna artikel:

0

Fler nyheter

1 2 3 4 5 > Visar 1 - 20 av 2763