Hem | Övriga Nyheter | Kommuninfo | Tillförordnad kommundirektör utsedd i Håbo

Tillförordnad kommundirektör utsedd i Håbo

Genom
teckensnitts storlek: Decrease font Enlarge font

Håbo kommuns Ekonomichef Vipul Vithlani har utsetts till tillförordnad Kommundirektör efter Per Kjellander.

Håbo kommuns Ekonomichef Vipul Vithlani Håbo kommuns Ekonomichef Vipul Vithlani


Tillförordnandet påbörjas den 10 augusti. Detta beslut togs av Kommunstyrelsen den 15 juni. Rekrytering av en ny Kommundirektör har påbörjats.

Attila Gal
HåboPortalen



Prenumerera på kommentarer Kommentarer (28 Skickat)

avatar
Krister Karlsson 17 Jun 2015
Då ska det bli intressant att höra motiveringen till det beslutet.
Reply Tummen up Tummen ner
-2
Rapportera som olämpligt
avatar
Håkan Sundström 18 Jun 2015
Det behövs ingen motivering, han är bra och kunnig och kan säkert ta över ansvaret.
Reply Tummen up Tummen ner
-1
Rapportera som olämpligt
avatar
Krister Karlsson 18 Jun 2015
Med tanke på att det har ifrågasatts om kommunen behöver en kommundirektör kanske det vore intressant att höra en beskrivning om vad den nye direktören har för bakgrund i denna kommun.
Reply Tummen up Tummen ner
-2
Rapportera som olämpligt
avatar
Owe Fröjd 18 Jun 2015
Krister, Håkan skrev just motiveringen, så var den frågan avklarad och hoppas att du Krister är nöjd med svaret
avatar
Krister Karlsson 18 Jun 2015
Så nu refererar Owe Fröjd (namnet Owe Fröjd är på väg att bli ett varumärke) till sin värsta opponent. Mycket ska man höra innan öronen trillar av. Frågan kvarstår: vem är den nye kommundirektören? Och behöver vi en sådan? Det parti som nämns oftast här på HP är förmodligen Bålstapartiet. Snyggt jobbat. Antingen är det partiet eller varm korv med bröd. Bara man hörs och märks. Jag är lite imponerad faktiskt.
avatar
Krister Karlsson 18 Jun 2015
Alla vet att Håkan Sundströms ord är lag, men ändå. Jag vet ingenting om den t.f. kommundirektören. Men jag antar att det blir en mer permanent direktör så småningom. Jag kan passa på att säga att jag misstog mig angående Mp. Jag trodde de var i lag med V,S och Båp. Så var det också avklarat. Amen!
Reply Tummen up Tummen ner
-3
Rapportera som olämpligt
avatar
Håkan Sundström 18 Jun 2015
Krister
Om så väl vore så skulle mycket se annorlunda ut i vår kommun. Vipul Vithlani är mycket kunnig i ekonomi vilket är av stor vikt att ha den kompetensen som kommundirektör. Jag kan mycket väl tänka mig honom som vår nya kommundirektören och att de istället söker ny ekonomichef. Det skulle passa mig
avatar
Owe Fröjd 18 Jun 2015
Krister
Vipul Vithlani är för närvarande kommunens ekonomichef och har arbetat i kommunen under flera decenier, och med den äran.
Trevlig midsommar
avatar
Krister Karlsson 18 Jun 2015
Hur ska jag veta det? Jag är inflyttad till den här kommunen för ca. 15 är sedan. Jag utgår i från vad jag upplever och ser. Man vill från kommunens sida ha hit folk. Man vill inte under några omständigheter låtsas om kommunens dåliga ekonomi. För då vill ingen flytta hit. Hur ska jag kunna ha några garantier om hur den här nya kommundirektören är bra eller inte? Kanske kan vederbörande tala för sig själv! Eller är Owe Fröjd och Håkan Sundström orakler som vi andra andäktigt ska lyssna på. Owe Fröjd är skicklig på det sättet att han gör sig själv känd inkl. sitt parti. Genom att ständigt uttala sig i media. Tyvärr har hans parti, enligt min uppfattning, inte mycket att komma med mer än att kosta pengar för skattebetalarna under drygt 20 långa år! Om Fröjd avvecklade sitt parti skulle han göra invånarna i Håbo en tjänst. Glad midsommar!
Reply Tummen up Tummen ner
-3
Rapportera som olämpligt
avatar
Owe Fröjd 19 Jun 2015
Du har bott i kommunen i 15 år men känner inte till en av de viktigaste cheferna, kommunens ekonomichef, och som arbetat här hela tiden du bott i Håbo???
Men du uttalar dig ofta självsäkert här på portalen om tjänstemän och politiker som om du vet allt,
finn minst ett fel i detta mitt konstanterande!!!!

Och jag utgår från att Vipul Vithlani är mycket klokare än jag själv och inte utsätter sig för alla påhopp som följer av ett uttalande här på portalen
avatar
Krister Karlsson 26 Jun 2015
Det säger mer om kommunens brist på kommunikation med invånarna än en brist hos mig. Som jag klart och tydligt sagt, så skrev jag till kommunen för att få information om vilka man ska vända sig till i en del ärenden. Men även det framstår som ett påhopp för Fröjd (Båp).
Reply Tummen up Tummen ner
-1
Rapportera som olämpligt
avatar
Krister Karlsson 23 Jun 2015
Nja, hit och nja dit. Owe Fröjds Bålstaparti har kostat miljoner kr. under drygt 20 år. Och vad har skattebetalarna fått i utbyte av det? Jag bara frågar. Du som nu ska yttra dig anonymt, gör inte det.
Reply Tummen up Tummen ner
-2
Rapportera som olämpligt
avatar
Owe Fröjd 24 Jun 2015
Ja Krister alla partier har ju partistöd och alla politiker har ju ett arvode när dom går på sammanträden, under 20 år blir det ju en hel del pengar då det finns 8 olika partier.
Menar du på fullt allvar att alla skall ställa upp gratis samt ta ledigt från sina vanliga arbeten för att vara fritidspolitiker, detta skulle betyda att dom får betala med egna pengar för förlorad arbetsinkomst eller förlorade semesterdagar för att ställa upp?????

När det gäller Bålstapartiet så har vi stoppat flera tvivelaktiga affärer under åren som troligtvis inneburit att vi inte kostat kommunen något, vi har även bidraget med förslag som inneburit längre kostnader för kommunen, detta har snarare sparat skattepengar än kostat!
Reply Tummen up Tummen ner
-2
Rapportera som olämpligt
avatar
krister karlsson 24 Jun 2015
Det blir ingen Finlands-båtresa för min del som någon föreslog. Tax-free shopen är heller inte öppen har jag hört. När det gäller Bålsta-partiet så kanske Owe Fröjd mycket väl kan framföra sina åsikter i något av de väl etablerade partierna som S eller M. Men icke, här ska tjuras på skattebetarnas bekostnad!
Reply Tummen up Tummen ner
-1
Rapportera som olämpligt
avatar
Krister Karlsson 22 Jun 2015
Anser Owe Fröjd (Båp) och de övriga politikerna att: "Den enskilda människan ska respekteras som hon är och inte behandlas på ett överlägset, nedlåtande eller förödmjukande sätt." Anser ni att: "Underlätta för den enskilde att ha med dem att göra." (Här åsyftas kommunen.) Källa: Förvaltningsmyndigheternas organisation. Juridik till vardags, den enskilde och samhället. Jag förordar transparens i samhället. Man har rätt att veta vilka chefer som jobbar med vad och vad de heter. Har man råd med ett oppositionsråd har man råd att ge medborgarna ett info.-blad om vem som är vem inom kommunen. Ordet samhälle kommer av verbet hålla samman.
Reply Tummen up Tummen ner
-1
Rapportera som olämpligt
avatar
23 Jun 2015
Alla borde respekteras som hen är och inte behandlas på ett överlägset, nedlåtande eller förödmjukande sätt på denna sajt, även fritidspolitiker i allmänhet och Owe Fröjd i synnerhet. Läs alla omdömmen som publicerats här på portalen om honom från i huvudsak tre personer, saker som inte har ett enda dugg att göra med hans poltiska uppdrag, varav en är du, då kanske du förstår vad jag menar. Jag förstår om topplocket går då och då på honom för alla kränkningar som han fått utstå av er, och det är förståligt om han säger ifrån då och då. De flesta politiker skriver inget alls, och de som skriver håller en larvigt låg profil för att slippa bli utsatta för nätmobbing från er
avatar
Attila Gal 24 Jun 2015
Hej Anonym!

Har inte fått någon önskemål officiellt från politiker- och tjänstemannahåll om att klimatet här är orsaken till att de uteblir... kanske de bara hinner inte?

Med vänlig hälsning
Attila Gal
HåboPortalen
Reply Tummen up Tummen ner
-1
Rapportera som olämpligt
avatar
Krister Karlsson 23 Jun 2015
Du anonyma person som anklagar mig för nätmobbning: träd fram så går jag till domstol. Jag tassar inte omkring med en fritidspolitiker som kostar samhället miljoner kronor! Träd fram!
Reply Tummen up Tummen ner
-1
Rapportera som olämpligt
avatar
Krister Karlsson 23 Jun 2015
Jag kan bara hoppas att redaktören Attila Gal fattar beslutet att inte ta in anonyma kommentarer.
Reply Tummen up Tummen ner
-1
Rapportera som olämpligt
avatar
Attila Gal 24 Jun 2015
Krister, det är OK att vara anonym om man inte namnger personer. Hur vet du att anonymen menar dig?

Med vänlig hälsning
Attila Gal
avatar
Krister Karlsson 24 Jun 2015
Attila Gal, red. för Håboportalen; jag tycker det var uppenbart att den anonyma skrivaren menade mig. Åtminstone bland andra mig. Det är tragiskt och otrevligt med anonyma kommentarer. Man vet helt enkelt inte om vederbörande blivit utsläppt från dårhuset nyligen eller vad! Ruggigt!
Reply Tummen up Tummen ner
-3
Rapportera som olämpligt
avatar
Attila Gal 25 Jun 2015
Jag påstår inte att kommentarssystemet här är trevligt eller rättvist men det enda vi har just nu.

Håller med dig om att anonyma insändare kanske är inte det bästa, men enligt en tidigare policy låter jag passera dessa om inga namn nämns i texten.

För protokollet kan jag tillägga en annan aspekt, det där med Per Kjellander, där han på sin kommunblogg skrev inte ut namnen på dem han menade är rättshaverister, men dock visste alla vilka det handlade om.

Attila Gal
HåboPortalen
avatar
christian johansson 23 Jun 2015
Håller med men det heter han eller hon...! Sluta larva med hen... trams
avatar
Krister Karlsson 21 Jun 2015
Svar till Owe Fröjds (Båp) ovänliga kommentar: Den 15 april 2014 skrev jag till kommunen ett mejl med rubriken: Synpunkt ang. bilder och info. Mejlet löd: " Hej. Jag kan inte hitta någon bildförteckning över kommunfullmäktiges ledamöter på kommunens hemsida. Jag har varit inne och tittat på Landstingsfullmäktige i Uppsala och där finns bildarkiv på alla ledamöter med namn naturligtvis. Det känns mindre anonymt på det viset. Jag saknar också en lista över tjänstemännen i kommunhuset. En bild alltså på chefen över de olika nämnderna. Gatuchefen etc. Det blir väldigt anonymt att inte veta ens på de olika tjänstemännen. Detta borde finnas att hämta i pappersversion på kommunhuset. Många har verkligen inte dator. Kommunen behöver bli mer utåtriktad, anser jag. Med vänlig hälsning Krister Karlsson."
Jag fick svar den 16 april av Caroline Uttergård som löd: "Hej Krister, Tack för din synpunkt. Jag har vidarebefordrat ditt mail till vår kommunikationsavdelning så att du kan få återkoppling. Önskar dig en glad påsk!"
Sedan Owe Fröjd är det otrevligt med en politiker som har den ton du har till medborgarna.
Så du ser här att jag försökt veta något om tjänstemän och andra. Någon återkoppling har jag inget minne av att jag fick.
Reply Tummen up Tummen ner
-4
Rapportera som olämpligt
avatar
21 Jun 2015
Det finns ju en bild på Vipul på denna sidan, vill du ha fler? och varför?
Alla politiker eller anställda kanske inte vill ha sin bild publicerad på nätet, och kanske är det inte kommunens skyldighet att skicka ut pappersbilder på anställda och politiker på skattebetalarnas bekostnad.
avatar
Håkan Sundström 21 Jun 2015
Håller med dig Krister, jag har också skrivit till olika tjänstemän i kommunen inklusive Per Kjellander utan att få svar trots att de har skyldighet att svara medborgarna. Nu blir vi av med honom så det kanske blir ordning på torpet med Vipul Vithlani, vi får hoppas.
avatar
Krister Karlsson 19 Jun 2015
Min påhopps-barometer gick nu i taket. Glad midsommar.
Reply Tummen up Tummen ner
-2
Rapportera som olämpligt
avatar
Tommy Hildorsson 21 Jun 2015
"Kommunen behöver bli mer utåtriktad", skriver Krister. Där håller jag fullständigt med dig om Krister. I år har man gömt turistbyrån i Stenhuset Skokloster i ett litet rum innanför ett galleri. Och som om inte det skulle vara nog så placerade man för något år sedan en turistinformationstavla längs med väg 263 strax före infarten på väg 555 mot Skokloster. Tavlan är placerad parallellt med den mycket hårt trafikerade vägen efter en lång raksträcka och är svår att upptäcka. Risken är att den ställer till med trafikproblem istället för att visar folk hur de skall åka för att komma till kommunens sevärdheter. Detta står att läsa i artikeln om turistbyrån här på Portalen men ingen har reagerat på det. Det tycks som att man hellre angriper varandra och letar problem istället för att se vad som kan göras för att få en öppnare och mer tillgänglig kommun. Medborgarförslag om cykelväg och strandpromenad förkastas och man skärmar av sig från kommuninvånarnas synpunkter, de som levt och verkat i kommunen i många år och som har tagit del av utvecklingen på nära håll.
Med vänlig hälsning Tommy
totalt: 9 | visar: 1 - 9

Lämna kommentar

OBS att du måste vara inloggad för att kunna skicka kommentar!
Klicka här för att logga in

Kommentarer granskas inte före publicering. Det innebär att den som skriver en kommentar själv ansvarar för kommentarens innehåll. Den som skriver kommentarer ska följa svensk lag. Kommentera gärna, håll god ton och var artig, hota aldrig, använt sunt förnuft.

Skulle du känna dig förolämpad/kränkt av ett/flera ord/uttryck, vänligen kontakta HåboPortalen (info@haboportalen.se).

  • Bold
  • Italic
  • Underline
  • Quote

Vänligen knappa in koden som finnes i bilden:

Captcha

Bålsta Kabel TV






Bedöm denna artikel:

5.00

Fler nyheter

1 2 3 4 5 > Visar 1 - 20 av 2749