Hem | Övriga Nyheter | Kultur/Konst/Lokalhistoria | Cowboymannen kan få staty

Cowboymannen kan få staty

image

Cowboymannen som vinkade i Övergran, Nils Lennart Lundkvist, ser ut att få en staty, rapporterade Enköpings-Posten igår.

Bildningsnämnden har nämligen behandlat ett medborgarförslag av Marika Liestam, och ykade på bifall. Det slutgiltiga beslutet måste kommunfullmäktiga ta, innen en staty kan bli verklighet i Övergran.


Attila Gal
Håbo Portalen

Läs mer:

Håbo Portalen 19 sept 2011 | Han vinkade ända in i döden

Facebook: Cowboymannen som vinkade i Övergran i 57 år