Cowboymannen kan få staty
Cowboymannen som vinkade i Övergran, Nils Lennart Lundkvist, ser ut att få en staty, rapporterade Enköpings-Posten igår.
Bildningsnämnden har nämligen behandlat ett medborgarförslag av Marika Liestam, och ykade på bifall. Det slutgiltiga beslutet måste kommunfullmäktiga ta, innen en staty kan bli verklighet i Övergran.
Attila Gal
Håbo Portalen
Läs mer:
Håbo Portalen 19 sept 2011 | Han vinkade ända in i döden
Facebook: Cowboymannen som vinkade i Övergran i 57 år
